Ara tambè pàgina de Facebook

http://www.facebook.com/lapediatriadeldiaadia
Pots seguir-nos clicant "m'agrada"

viernes, 17 de mayo de 2013

PETAL: material educatiu per asma i al·lèrgies

Ha nascut a Lleida un nou projecte anomenat PETAL: Programa d'Educació Total de l'Asma infantil a Lleida on un grup de professionals sanitaris han posat a l'abast de professionals i families tot una sèrie de material educatiu molt interessant, molt visual i sobretot molt útil sobre asma i al·lèrgies. No us el perdeu.



El seu blog trobareu tota la informació http://petalleida.blogspot.com.es/ i també tots els documents que es poden descarregar de forma gratuita tant en català com en castellà.

miércoles, 15 de mayo de 2013

Alimentació saludable

Ja teníem penjada la guía per l'alimentació saludable en l'etapa de 0 a 3 anys pero mancaven els consells per l'etapa escolar que us fico a continuació:
clik a la imatge per accedir al pdf
Aqui us deixo amb la NOVA PIRÀMIDE:


Cal potenciar...
El consum de fruita fresca i de temporada, com a postres habituals dels àpats i com a complement
d’esmorzars i berenars.
El consum de verdures i hortalisses de temporada en el primer plat i/o com a guarnició del segon
plat dels diferents àpats, a més de garantir la  presència habitual d’amanides.
El consum de llegums i de fruita seca crua o torrada sense sal.
El consum de farinacis (pa, pasta, arròs...) integrals.
El consum de lactis desnatats o semidesnatats,  i principalment, en forma de llet, iogurts i formatges.
La presència de pa, preferentment integral, en  els diferents àpats.
L’ús de l’oli d’oliva.
El consum d’aigua com a beguda bàsica i vital, tant en els àpats com entre hores.
Un estil de vida actiu que inclogui un mínim  d’una hora d’activitats d’intensitat moderada/
intensa (caminar, córrer, jugar al parc, fer esport, etc)


Cal reduir...
La ingesta freqüent de llaminadures i prioritzar com a alternativa la fruita seca sense sal (nous, ametlles, avellanes...) i dessecada (panses, orellanes, figues seques...).
Les begudes ensucrades (coles, taronjades, begudes isotòniques, sucs, etc.) i prioritzar el consum d’aigua.
La brioixeria i la pastisseria i prioritzar el consum d’entrepans.
Les cremes de xocolata, cremes, mousses i d’altres, com a postres habituals dels àpats.
El consum freqüent de menjar ràpid (fast food).
El consum excessiu de preparacions i derivats carnis processats, que tenen major contingut en greix (embotits, patés, salsitxes, etc.).
El temps destinat a “activitats de pantalla” (televisió, ordinador, consoles, etc.) a menys de 2 hores al dia.