Ara tambè pàgina de Facebook

http://www.facebook.com/lapediatriadeldiaadia
Pots seguir-nos clicant "m'agrada"

martes, 26 de mayo de 2015

Grup d'esquena maig 2015

motxilla.jpgUs presentem la feina que hem fet al Grup d'esquena pediàtric a Les Borges Blanques durant 8 sessions aquest mes de maig. 


La primera sessió va ser la presentació. Es va passar un exàmen per avaluar els coneixements previs sobre els temes que es  tractarien les properes sessions.



A la segona sessió ja ens vam ficar a fer força feina parlant d'ergonomia, és a dir de les bones postures per seure, estar de peu, caminar, dormir, de com portar el material escolar... Com diu l'Eugènia.... recordar sempre que hem de tenir l'esquena alineada com si ens estiressin d'un fil des de dalt del cap.

postura-dormir.jpgdormir+correctamente.jpg

La tercera sessió la vam dedicar a parlar de com alimentar-se per fer exercici físic. És molt important estar en forma i tenir una alimentació saludable per sentir-nos bé amb el nostre cos. L'éxcés de pes que comporta el sedentarisme i el menjar malament acaben provocant i perpetuant els mals d'esquena. Hem d'aprendre a cuidar-nos per prevenir malalties i problemes a curt i llarg plaç.



La cuarta sessió la vam dedicar a fer relaxació i exercicis d'estiraments de tota la columna vertebral.

La cinquena sessió la vam dedicar a parlar del dolor, de com ens afecta física i psicològicament. Cada persona viu el dolor d'una manera diferent i hem d'aprendre a evitar-lo o encarar-lo amb recursos personals principalment pensaments positius i si cal, prendrem un analgesic.
adolescentes-estresados-3-728.jpg
Us deixem dos animacions de Dar-web , el primer explica com la nostra manera de pensar es pot relacionar amb el dolor i l'altre quina és la relació entre estrés i dolor.


La sisena sessió la vam dedicar a parlar de l'activitat física, el sedentarisme i el repòs. Fer exercici habitualment preveu el mal d'esquena. Cal tenir un estil de vida actiu de 30 min/dia  més 1h 2-3 cops a la setmana d'esport i activitats d'oci i limitar les activitats sedentàries a màxim 2 hores al dia (TV, Consola, Tablet, mobil....). Cal garantir un descans nocturn de 9-10 hores al dia.
pirc3a1mide-de-la-actividad-fc3adsica.jpg


La setena sessió va ser d'exercicis.  



I finalment avui hem realitzat la vuitena sessió d'acomiadament on hem repassat els conceptes més importants, els exercicis i hem fet el mateix exàmen del principi per veure si han aumentat els coneixements.

Aqui us deixem el vídeo per a que vegeu que a part d'aprendre també ens ho hem passat molt bé.
Fins a la propera edició.


Ester Mateus (infermera), Eugenia Alà (fisioterapeuta) i Mireia Biosca (pediatra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada