Ara tambè pàgina de Facebook

http://www.facebook.com/lapediatriadeldiaadia
Pots seguir-nos clicant "m'agrada"

sábado, 19 de mayo de 2018

Jornada Trastorns de l'aprenentatge Lleida

Els trastorns de l'aprenentatge (TA) són disfuncions neurològiques específiques, sovint amb un component genètic, que condicionen que un infant amb un nivell normal d’intel·ligència, tot i rebre una instrucció adequada, no aconsegueixi avançar en un o més aprenentatges de manera adequada. Els trastorns d’aprenentatge (TA) inclouen fonamentalment la dislèxia, la discalcúlia, el trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat, els trastorns atencionals aïllats i el trastorn específic del llenguatge. Afecten molts infants en edat escolar i no és exagerat afirmar que probablement hi ha de 3 a 5 alumnes per aula amb TA. La prevalença se situa entre el 5 i el 15 % de la població.


Els TA persisteixen al llarg de la vida i cal diferenciar-los de les dificultats transitòries que poden presentar alguns infants a l’inici de determinats aprenentatges. Tenen una  repercussió negativa en el progrés de l’infant durant tota l’escolaritat i constitueixen una de les primeres causes de fracàs escolar. Els minsos èxits acadèmics, sumats de vegades a la incomprensió i els judicis equivocats sobre la falta d’esforç, provoquen en molts infants i joves amb TA altres problemes d’índole emocional, de baixa autoestima i trastorns de somatització que cal abordar.

L’Institut Català de la Salut, amb la col·laboració de Universitat de Lleida, el Departament d’Ensenyament i el Col·legi de Metges de Lleida, van organitzar una Jornada de formació que va tenir lloc a Lleida, a l’edifici del Rectorat de la UdL,  el passat 26 d’abril. Es va tractar d’una Jornada formativa amb ponents de màxim prestigi en el camp dels trastorns l’aprenentatge del territori català, adreçada a tots els professionals de la Salut i d’Ensenyament que treballen amb infants, destinada a proporcionar un coneixement actualitzat dels TA.  Agrupà professionals de totes aquelles disciplines que necessàriament han de treballar en xarxa per a oferir l’adequada atenció a les persones amb TA.

En aquest context, el diagnòstic precoç i la intervenció tant des dels serveis de salut com des dels centres docents són claus. La detecció permet iniciar un treball de forma primerenca i per tant més eficaç, abans que aparegui el fracàs escolar o altres problemes de tipus físic i emocional, amb la finalitat que les persones amb TA puguin aconseguir els objectius de vida que es proposin.


Programa: 






















Cartell de la Jornada fet per:
Si voleu veure més dibuixos seus podeu anar a la seva web


Link al la web de la jornada on hi ha les presentacions que es van presentar:
https://pediatresdeponent.wixsite.com/trastornaprenentatge


Tuits de la Jornada amb el hagstag:


També teniu un recull de fotos de la Jornada


Moltes gràcies als ponents, als organitzadors, als assistents i als patrocinadors. Entre tots vam fer que la Jornada fos tot un èxit. Seguirem!


No hay comentarios:

Publicar un comentario